IV Seminari interdisciplinari d’epigrafia i arqueometria. Homenatge a Rosa M. Mercado: “Arqueologia de trinxera”

Data: 31/05/2019
Hora: 09:20 h a 18 h
ICAC, Sala d'actes
Tarragona
Organitza: ICAC, URV, UAB
Col·laborador/s:
Coordinador/s: Màster interuniversitari en Arqueologia Clàssica

En el marc del Màster interuniversitari en Arqueologia Clàssica, les investigadores Diana Gorostidi (URV-ICAC) i Anna Gutiérrez coordinen l’organització del IV Seminari interdisciplinari d’epigrafia i arqueometria, que ha esdevingut la celebració d’un acte d’homenatge a Rosa M. Mercado.

L’acte començarà, a les 09:20 h, amb la benvinguda i presentació del Seminari, a càrrec de Josep Maria Palet, director e. f. de l’ICAC, Diana Gorostidi (URV-ICAC), Anna Gutiérrez (ICAC) i Carme Belarte (ICAC).

Programa

Al llarg del dia hi haurà una desena de presentacions, al voltant dels temes de recerca en què més va treballar Rosa M. Mercado i dels projectes en què va col·laborar.

Destaquen les intervencions de:

• Núria Rafel (Universitat de Lleida). “Ara els seus ulls són perles”. Rosa Maria Mercado Girado, in memoriam.
  • Ares Vidal et al. (Iltirta. Empresa d’Arqueologia). Objectes metàl·lics de la necròpolis d’Almenara.
  • Ignacio Montero (CSIC, Madrid). Circulación de la plata entre la Península Ibérica y el Mediterráneo oriental.
  • Marta Campo, Pere CastanyerMarta Santos i Quim Tremoleda (MAC Empúries). El tresoret de denaris trobat a la ‘Insula’ 30 de la ciutat romana d’Empúries, en la campanya de 2016.

A les 17:30 h, Laura Galán i Karen Fortuny faran la clausura del seminari.

Acte obert al públic.

IV Seminari Epigrafia Arqueometria Homenatge Rosa Mercado_ICAC 2019