Places disponibles per al curs d’estiu d’arqueologia a València “la Vella”

S’ha ampliat el termini d’inscripció al IV Curs pràctic d’arqueologia cristiana i visigoda, que organitzen l’ICAC i l’Ajuntament de Riba-roja de Túria i que tindrà lloc del 29 de juliol al 16 d’agost de 2019 al jaciment de València “la Vella”.

El curs s’orienta específicament a l’arqueologia tardoantiga, la seva cultura material i la seva problemàtica històrica.

El programa d’activitats combina diàriament el treball de camp al jaciment amb tasques de tractament i anàlisi de resultats, així com diverses activitats paral·leles (conferències, sessions teòriques i visites a jaciments de l’entorn).

Programa complet del curs, amb tota la informació pràctica i d’inscripció.

Fitxa d’inscripció (enviar per correu electrònic a activitats@icac.cat).

Inscripció oberta

Díptic

IV Curs arqueologia RibaRoja_Diptic(2)_cat

El IV Curs pràctic d’arqueologia cristiana i visigoda és una ocasió única de conèixer de més a prop la metodologia bàsica d’excavació i d’anàlisi arqueològica, però també de treballar en un jaciment molt especial, com és el de València “la Vella”.

València “la Vella” és un jaciment d’època visigoda del municipi de Riba-roja de Túria situat a uns 16 km de la ciutat de València. És un enclavament emmurallat situat dalt d’un turó en una ubicació espectacular sobre el riu Túria, a uns 2 km del palau de Pla de Nadal i dins del Parc Natural del riu Túria. És un recinte fortificat d’unes 4,5 ha. d’extensió i on s’han desenvolupat escasses intervencions arqueològiques. Un indret gairebé inèdit i fonamental per a comprendre la transformació del territori de Valentia entre el període visigot i musulmà. Per la seua especial situació defensiva, no es descarten troballes de períodes anteriors, tal com va succeir posteriorment a la Guerra Civil, quan aquest promontori formà part de la línia de defensa de València, de la qual es veuen restes per tot el jaciment i que també seran objecte d’una intervenció paral·lela per part d’un grup de recuperació de la Memòria Històrica.

Visiteu la col·lecció de models 3D del jaciment de València “la Vella” a la plataforma Sketchfab.

D’altra banda, es preveu la celebració del IV Cicle de Conferències a Riba-roja de Túria durant el transcurs del curs. El contingut de les conferències està directament relacionat amb el curs i quedarà integrat en la seva programació.

IV Curs arqueologia RibaRoja_foto excavacions (2017)Facebook