Quasi cent alumnes testen el projecte Arrel amb la sessió “Georeferencia’t”

Alumnes i professors abans de començar l'activitat, a la plaça de la Font de Tarragona.

Divendres es va dur a terme la primera sessió pràctica del projecte Arrel,  titulada “Georeferencia’t per Tàrraco”, una proposta de l’ICAC per Tàrraco Viva.

Els protagonistes van ser 89 alumnes de llatí, grec i món clàssic de quart de la ESO o Batxillerat procedents de quatre instituts catalans: Can Puig de Sant Pere de Ribes, Ramon de la Torre de Torredembara,  IES de la Roca del Vallès i FEDAC de Lleida.

L’activitat va ser en una prova pilot consistent en dues parts. Primerament, el estudiants, distribuïts per grups, van fer una passejada per l’entorn del circ romà de Tarragona que comprenia l’espai urbà actual i les restes arqueològiques. Els alumnes van poder provar un prototipus de plataforma de jocs seriosos amb  un dispositiu mòbil a la mà, seguint el joc que se’ls plantejava i veient com es relacionen l’espai actual i els monuments antics.

La graderia del circ, un dels punts de l'itinerari del "Georeferencia't".
La graderia del circ, un dels punts de l’itinerari del “Georeferencia’t”.
Indicacions del joc seriós per conèixer  l'entorn del circ romà.
Indicacions del joc seriós per conèixer l’entorn del circ romà.

La segona part va ser una xerrada de l’investigador de l’ICAC Josep M. Macias “Remirar el Circ de Tàrraco” a la sala d’actes de l’ICAC. El projecte compta amb un equip interdisciplinari liderat justament per Josep M. Macias i Juan José Ramos (Universitat Autònoma de Barcelona).

La següent passejada “Georeferencia’t” tindrà lloc el divendres 26 de maig. Hi hi participaran 82 estudiants més de cinc instituts: IES Gallecs de Mollet del Vallès, Escola Industrial de Sabadell, IES de Gelida, IES Gaudí de Reus i IES Montserrat de Barcelona.

COMPARTEIX: